The idea of the book is a pictorial story which only consists of one narrative hook and otherwise comprises and cryptic pictures that are difficult to read and remain quite open respectively. Seizing the idea (or mode) of a record getting caught, the introduction is being looped without continuing the story with regards to content. The so-called narrative hook is an introduction to a narrative which has the purpose to capture the attention of the reader and even to draw him into the story.

Once upon a time there was a woman STOP. Once upon a time there was a woman STOP. Once upon a time there was a woman STOP. Once upon a time there was a woman STOP.

At second glance, the differences unfold in the individual chapters and thus the dramatic composition of the . First of all, there is a dramatic structure at the level of formal abstraction. Here, , composition and other formalities play a role. Moreover, déjà vu experiences are triggered because individual pictures recur either ordinarily or in a slightly altered form. Among other things, this technique is borrowed from musical minimalism which operates with an aesthetic of indifference. In so doing, changes are made from small to so that they are barely visible at perception. , there are pictures, although only rarely, that incorporate the narrative of the woman and it is carried on from one chapter to another, however, it will never become specific.


Book launch at MoMA PS1, New York in September 2016
Edition of 500
27×36cm

Softcover
ISBN 9788894134148
published by Skinnerboox
Cover by Leonie Hennicke

19€, order here!
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Die Idee des Buches ist eine Bildgeschichte, die nur aus einem narrativen Haken besteht und sonst aus kryptischen Bildern, die schwer lesbar sind bzw. sehr offen bleiben. Den Modus einer hängenden Platte aufgreifend, wird der Einstieg , ohne dass die Geschichte inhaltlich fortgeführt wird. Einen Narrativer Haken nennt man einen Einstieg in eine Erzählung, der den Leser in Bann schlagen soll, ihn in die Geschichte hinein ziehen soll.

Es war einmal eine Frau STOP. Es war einmal eine Frau STOP. Es war einmal eine Frau STOP. Es war einmal eine Frau STOP.

Auf den zweiten Blick offenbaren sich die Unterschiede in den einzelnen Kapiteln und somit die Dramaturgie des . Erstens gibt es eine dramaturgische Struktur auf der Ebene der formalen Abstraktion. Hier spielen , Komposition und andere Formalia eine Rolle. Außerdem kommt es zu Déjà-vu-Erlebnissen, da einzelne Bilder wiederkehren, bzw. in leicht veränderter Form wiederkehren. Diese Technik ist unter anderem dem musikalischen Minimalismus entlehnt, der mit einer Ästhetik der Indifferenz operiert. Hierbei werden kleine bis Veränderung vorgenommen, die bei Wahrnehmung kaum zu erkennen sind. Und gibt es, wenn auch sehr reduziert, Bilder, die die Narration der Frau aufnehmen und von Kapitel zu Kapitel weitertragen, allerdings ohne jemals eindeutig zu werden.


Book launch im MoMA PS1, New York im September 2016
Auflage 500
27×36cm

Softcover
ISBN 9788894134148
Verlag Skinnerboox
Cover Leonie Hennicke

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